mandag den 21. februar 2011

I dag

I dag er jeg sporty. Jeg starter med armboejninger og maveoevelser og tager paa arbejde i en moerkeblaa Samsoe-Samsoe-troeje i kunststof.

I dag er jeg nedtrykt. Jeg saetter mig og kloer mig i skaegget. Jeg har ikke vasket mig. Jeg besvarer kun spoergsmaal med enstavelsesord.

I dag er jeg opstemt. Jeg slaar doeren op og kommer ind som en hvirvelvind. Jeg hilser paa alle i rummet. Jeg har masser at fortaelle. Jeg kan slet ikke styre mig.

I dag er jeg klaustrofobisk, men kan ikke forlade rummet. Jeg ligger i sengen og lytter til de andre i lejligheden. De sidder derude i koekkenet. Hunden goer. Jeg vender mig forsigtigt i sengen, men det hele knirker.

I dag er jeg intelligent. Jeg taler et andet sprog. Jeg ser sammenhaenge mellem fortid og nutid, jeg saetter smaa detaljer ind i store sammenhaenge, laeser Romerriget ind i et kloakdaeksel. Jeg disputerer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar